Connect with us

MilujemeHokej.cz

„UFC je populárnější než NHL,“ tvrdí ředitel ligy smíšených bojových umění Shapiro

NHL

„UFC je populárnější než NHL,“ tvrdí ředitel ligy smíšených bojových umění Shapiro

Ilustrační foto UFC, Wikimedia Commons Lee Brimelow

„UFC je populárnější než NHL,“ tvrdí ředitel ligy smíšených bojových umění Shapiro

Sportovní ligy MLB, NBA, NFL a NHL jsou běžně označovány jako „velká čtyřka“ hlavních sportovních lig ve Spojených státech. Nejlepší hokejovou ligu však ve velké čtyřce střídá UFC (Ultimate Fighting Championship). Alespoň to tvrdí prezident UFC společnosti Endeavor Mark Shapiro.

„Za svou kariéru jsem strávil ve sportu hodně času. Teď už stárnu. Dřív jste to slýchávali častěji než teď, ale dřív to byly čtyři hlavní soutěže,“ řekl Shapiro během vystoupení na konferenci Technology, Media & Telecom společnosti Morgan Stanley. „UFC je nyní nejen jedním z hlavních proudů, ale i jedním ze čtyř hlavních.“

Čtěte také: Ve Vegas kvůli Hertlovi výrazně překračují platový strop. Tým jednoduše obchází pravidla

Podle Shapira UFC zastínila NHL – a vytlačila tak profesionální hokej z „velké čtyřky“. „Sledovanost na ESPN a ESPN 2 je v porovnání s NHL srovnatelná, dokonce i včetně play-off. Často NHL dokonce převyšujeme,“ řekl Shapiro.

Jak říká Shapiro, UFC je žhavějším televizním produktem a přináší více předplatného na kanále ESPN+ než NHL. Přesto je srovnání týdenních zápasů s přívalem hokejových přenosů z pravidelné sezóny nesrovnatelné. Co se týče ročních příjmů, má NHL oproti UFC značný náskok 5,93 miliardy dolarů ku 1,3 miliardy dolarů. Mark Shapiro řekl, že se to brzy změní.

„Ano, UFC je nedostatečně zpeněžena. Na všech různých místech, kde vyděláváme, se dá vydělat více peněz. Ale víte co? Je to příběh o růstu. My ty peníze vyděláme. Už je vyděláváme. Na prodeji sponzorských darů jsme se dostali na trojnásobek. A časem půjdeme ještě dál.“

Očekává se, že se sportovní kanály společností Amazon, Peacock a Apple pokusí produkt UFC vyrvat z rukou ESPN. Exkluzivní partnerství ESPN na vysílání obsahu UFC vyprší v roce 2025. Kolem UFC se motá také spousta sponzorů. Koncem loňského roku zaplatila společnost Bud Light UFC přes 100 milionů dolarů, aby se stala oficiálním pivem této ligy. NHL je pořád jedna z nejpopulárnějších sportovních lig, ale trend není lichotivý.

Čtěte také: VIDEO: Kanadská rodina našla bednu hokejových kartiček, vydražila ji za více jak 72 milionů

Komentáře k článku

More in NHL

Advertisement

Štítky

Nejčtenější

Advertisement

Hokejová zábava

Články z NHL

To Top